همه چیز

این سایت در مورد همه موضوعات مطلب داره

همه چیز

این سایت در مورد همه موضوعات مطلب داره

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۱۸ ب.ظ

۰

نقد و بررسی بازی red dead redumtion 2

دوشنبه, ۲۹ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۱۸ ب.ظ

چند روز پیش راک‌استار بالاخره اولین تریلر از گیم پلی بازی Red Dead Redemption 2 را منتشر کرد. پیش از این ما شاهد چند تریلر داستانی از بازی بودیم که بیش‌تر، روی معرفی برخی شخصیت‌های جدید بازی و موارد اینچنینی تمرکز داشتند. با این حال در تریلر جدید، بالاخره توانستیم گیم‌پلی بازی را هم تماشا کنیم که خبر از یک بازی جهان‌باز بسیار هیجان‌انگیز با گرافیک و طراحی محیط عالی می‌دهد. اما این تریلر، جدا از اینکه باعث شد تا انتظار برای این بازی بیش از پیش سخت‌تر باشد، ما را با یک سری از ویژگی‌ها و مکانیزم‌های جدید گیم‌پلی Red Dead Redemption 2 هم آشنا کرد که در این مطلب، نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت. 

جهان بزرگ‌تر، زیبا‌تر و پویاتر

جهان Red Dead Redemption 2 نه تنها بزرگ‌تر از نسخه قبل است بلکه به مراتب پویاتر و پرجزییات‌تر نیز از آن است. به طوریکه در جهان بازی، شاهد فعالیت‌های جانبی بسیار زیادی خواهیم بود. علاوه بر این تنوع محیطی بازی هم به مراتب بالاتر رفته است و Red Dead Redemption 2، قرار است مخاطبان را به قلب آمریکا ببرد؛ جایی که شاهد انواع و اقسام محیط‌ها از جمله مناطق صحرایی، کوهستانی و شهر‌های مختلف، از جمله بلک‌واتر، خواهیم بود که هرکدام، بافت مخصوص خودشان را خواهند داشت و به شکلی متفاوت و زیبا طراحی شده‌اند. 

علاوه بر این، یکی دیگر از ویژگی‌های اصلی جهان بازی، آب و هوای طبیعی‌تر و متنوع‌تر آن است. به طوریکه در تریلر جدید بازی، شاهد آب و هوای برفی هم بودیم و آب و هوای معمولی و بارانی را هم که قبلا مشاهده کرده‌ایم. جدا از اینکه همه این شرایط آب و هوایی بسیار زیبا به نظر می‌رسند و واقعا چشم‌نواز طراحی شده‌اند، احتمالا تاثیراتی هم روی گیم‌پلی بازی دارند. برای مثال ممکن است در آب و هوای برفی، حرکت کردن با اسب سخت‌تر از شرایط عادی باشد یا حتی بارش برف، دید شما را مختل سازد و باعث شود تا نشانه‌گیری سخت‌تر از قبل شود. 

اکوسیستم گسترده

سیستم آب و هوایی، جدا از زیبایی بصری، روی گیم‌پلی و روند بازی هم تاثیر خواهد داشت

در جهان بازی Red Dead Redemption 2 شما تنها نخواهید بود. بلکه در دنیای بازی، شاهد اکوسیستم گسترده‌ای از انواع و اقسام حیوانات هستیم که برخی از آن‌ها، مزاحمتی برای شما ایجاد نخواهند کرد اما برخی دیگر، می‌توانند یک خطر جدی باشند. برای مثال گرگ‌ها، خرس‌ها یا حتی کروکودیل‌ها برخی از حیوانات خطرناکی هستند که باید مواظب‌شان باشید و البته برخی حیوانات دیگر هم هستند که می‌توانید آن‌ها را شکار کنید. این اکوسیستم همچنین به شکلی کاملا واقع‌گرایانه طراحی شده است؛ به طوریکه هریک از گونه‌های حیوانات یک سری رفتار‌های منحصر‌به‌فرد دارند و مثلا ممکن است شما شاهد این باشید که یک گرگ، در حال شکار یک آهو است و اقدامات اینچنینی دیگر که باعث می‌شوند جهان بازی به مراتب طبیعی‌تر، واقع‌گرایانه‌تر و صد البته غیر قابل پیش‌بینی‌تر از قبل باشد. 

راستی بد نیست اشاره کنیم که احتمالا، سیستم شکار هم در بازی تغییراتی داشته است. برای مثال، در صحنه‌ای که آرتور قصد شکار یک حیوان را دارد، شاهد هستیم که وی از یک سیستم شبیه به حس شِشُم استفاده می‌کند تا رد حیوانی را که زخمی کرده است، بزند


تعاملات بهتر با شخصیت‌ها و جهان بازی

در مقایسه با نسخه اول، در Red Dead Redemption 2 می‌توانید تعاملات به مراتب متنوع‌تری نسبت به قبل داشته باشید. برای مثال در این نسخه شما قادر خواهید بود تا تقریبا با هر شخصی که در دنیای بازی مشاهده می‌کنید، تعامل داشته باشید و از طریق یک سیستم خاص، رفتاری را که می‌خواهید نسبت به آن‌ها نشان بدهید. برای مثال ممکن است شما شخصی را سوار بر اسب مشاهده کنید و بخواهید با وی تعامل داشته باشید؛ در این حالت قادر خواهید بود فرضا به شکلی محترمانه به وی سلام بدهید یا به شکلی خشن از او بخواهید تا متوقف شود. چنین تعاملاتی در برخورد با افراد مختلف، شکل‌های متنوعی به خود می‌گیرند. برای مثال اگر شخصی شما را تهدید کند، گزینه‌هایی که برای تعامل با وی دارید متفاوت از شخصی است که رفتار مناسبی با شما دارد. 

رفتار‌های شما در بازی، باعث بروز اتفاقات مختلفی می‌شوند و رفتار کاراکتر‌ها با شما بسته به تعاملاتی که با آن‌ها دارید تغییر می‌کند

همچنین در بخشی از ویدیو، شاهد این هستیم که مورگان، فردی را که در تله گیر کرده است نجات می‌دهد و با اینکه هنوز مشخص نیست که این نوع تعاملات در نهایت چه سرانجامی خواهند داشت، اما راک‌استار اعلام کرده که تعاملات در بازی، قرار نیست فقط به شکل ساده‌ای میزان شهرت و احترام شما را افزایش یا کاهش بدهند و برعکس، تاثیراتی نزدیک به دنیای واقعی و پیچیده خواهند داشت و منجر به اتفاقاتی غیرقابل پیش‌بینی می‌شوند. 

علاوه بر این، چهره کلی که شما از خودتان نشان می‌دهید هم روی تعاملات‌تان تاثیر دارد. به طور مثال اگر شما در حالتی که اسلحه به دست هستید در دنیای بازی حرکت کنید، ممکن است مردم عادی از شما بترسند یا حتی افرادی واکنش خشنی نسبت به این کار نشان دهند. در طرف مقابل زمانی که اسلحه شما مخفی شده باشد، مردم تمایل بیش‌تری نسبت به صحبت کردن با شما نشان می‌دهند. چنین دقت به جزییات ریز باعث خواهد شد تا گشت و گذار در جهان بازی Red Dead Redemption 2 و تعامل داشتن با شخصیت‌های مختلف آن، شکلی نزدیک به واقعیت و کاملا طبیعی داشته باشد. 

سیستم شرافت و شهرت گسترده‌تر

در نسخه اول بازی Red Dead Redemption هم شاهد سیستم شرافت و احترام بودیم اما در نسخه دوم، این سیستم به مراتب گسترده‌تر از قبل شده است. به طوریکه رفتار شما با دیگران، تاثیر زیادی روی اتفاقات بازی می‌گذارد. برای مثال اگر شما رفتار خوبی با مردم و کاراکتر‌ها داشته باشید، آن‌ها هم رفتار خوبی با شما خواهند داشت و حتی شاید همین امر، باعث شود تا ماموریت‌های جدیدی فعال شوند. در طرف مقابل، کاراکتر‌ها به رفتار بد شما هم واکنش نشان می‌دهند و اگر شخصیتی باشید که دیگران مدام از شما بترسند یا برای آن‌ها مشکلات مختلفی به‌وجود بیاورید، این مساله باعث خواهد شد تا آن‌ها هم برای شما مشکلاتی به‌وجود بیاورند و حتی مامورین قانون هم مدام به دنبال کشتن یا دستگیر کردن شما باشند. 


در مجموع، تریلر جدید بازی Red Dead Redemption 2، بیش از پیش ثابت کرد که ساخته جدید راک‌استار پتانسیل خیلی بالایی برای تبدیل شدن به یک بازی فراموش‌نشدنی دارد و هیجان طرفداران برای تجربه این بازی را بیش از پیش افزایش داد. راک‌استار همچنین قرار است در آینده یک تریلر گیم‌پلی دیگر هم از بازی منتشر کند و در آن هم اطلاعات دیگری از روند بازی را به اشتراک بگذارد. 

بازی Red Dead Redemption 2 قرار است در تاریخ ۴ آبان برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان منتشر شود و از کنسول‌های میان‌نسلی پلی‌استیشن 4 پرو و ایکس‌باکس وان ایکس هم با رزولوشن بالاتر و کیفیت گرافیکی بهتری اجرا خواهد شد. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی